
Opona zimowa charakteryzowana jest właśnie tak, z racji specjalnych lamelków, które są odpowiedzialne za przyczepność na śniegu. charakteryzuje się dość małymi i wysokimi klockami – bieżnik ma grubość często większą niż 11 milimetrów. Opona (wymiana przebitej opony) jestjakby poprzecinana różnymi większymi wgłębieniami i mniejszymi nacięciami. umożliwiają one odpowiednie odfiltrowanie wody. Przy tym, kanaliki oferujądużą prędkośćjazdy przez głęboką wodę. Miękka mieszanka, czyli bieżnik opony zimowej powinien uginać sięprzy nacisku palców, zapewnia bardziej niezawodną przyczepność w ujemnych temperaturach. Spis produktów znajdziesz na stronie: Opony dostawcze letnie
Opona letnia, w opozycji od opony zimowej nie zawiera lamelków. Klocki i gumy, które mają kontakt z nawierzchniącharakteryzują się raczej dużą powierzchnię, są za tonieco niższe. Nowe opony posiadają zazwyczaj od 6 do 10 milimetrów głębokości bieżnika. wgłębień może być dużo lub mało, a jest to zależne od tego do czego mamy używać opony. Mieszanka charakteryzuje się dość dużą twardością,z pewnością jest tak, gdy zestawimy je z zimówkami. Artykuł dzięki uprzejmości:

A w jaki sposób się ma do tego mieszanka gumy a temperatura? Wiele osób to niweluje, a tak naprawdę to bardzo ważny wyznacznik. Można powiedzieć, że powinniśmy zmieniać opony aż cztery razy do roku. Tak, to może dla kogoś szokujące, ale optymalnie byłoby, gdybyśmy to zastosowali na na każdą porę roku, razem składa się to w trzy komplety. Dlaczego?
Letnia opona zapewniająca właściwą przyczepność w temperaturach między 10-20 stopni Celsjusza, nie działa w temperaturach powyżej 35 stopni. Natomiast opona mogąca obiecać przyczepność przy temperaturze nawierzchni graniczącej z 40 stopni Celsjusza, będzie się ślizgała przy temperaturze niższej niż 20 stopni. Jak to rozumieć? Im bardziej gorące letnie dni tym powinniśmy stosować ogumienie, niż te, na których jedziemy na przykładwiosną.